Yabancı Dil Olarak
Türkçe :
Öğrencinin Türkçe dersine katılımı ona bir varsıllık ve bir öncelik
kazandırmalıdır.
Öğrenciler bu dersten zevk alabilmelidirler.
Derse katılımın önemine ve yararına okuldaki diğer Alman öğretmenlerin
de inanabilecekleri bir düzene ulaşılmalıdır.
Bunun da yolu bu dersin o okul programlarında bir yabancı dil
kapsamına alınabilmesini sağlamak olabilir.
Orta düzeydeki okullarda (Hauptschule-
Realschule-Gesamtschule-Gymnasium) yabancı dil olarak kabul edilebilecek Türkçe
dersi olmalıdır.
Bu dersin uygulanmasında basamaklamalar olabilmelidir.
Ayrıca bu derse yalnızca anadili Türkçe olan öğrenciler değil, istekli
olan diğer öğrenciler de katılabilmelidir.
Bu nedenle de bu ders çekici
bir duruma getirilmelidir.
Bu ise birçok eyalette şu an olası değildir.
Yalnızca, bazı lise düzeyi okullarda ikinci ya da üçüncü yabancı dil
olarak okutulması tartışılması gözlenmektedir.
Örneğin, liselerde 7. sınıftan başlayarak bir "ikinci yabancı dil olarak Türkçe
dersi" olabilir.
Yine bunun gibi
lise 9. sınıftan sonra "üçüncü yabancı dil olarak Türkçe"
düşünülebilir.
Bu dersler doğal olarak tüm öğrenciler için geçerli olacaktır ve
öğrencilerin aldıkları notlar karnelerine işlenilecektir.
"Almanya Federal Cumhuriyeti Eğitim Bakanları Ortak Kurulu"
13 ekim 1995 tarihinde "Abitur sınavlarında Türkçe dersinin
sınav koşullarının tek düzenliliği" konusunu karara bağlamıştır.
Hamburg, Aşağı Saksonya ve Kuzey Ren-Batı Falya eyaletlerinde Türkçe o eyaletin
kendine özgü bir lise bitirme dalı idi.
Bundan sonra tüm Almanya'da Türkçe'nin lise bitirmelerinde bir dal
olarak yürürlüğe sokulmasının tüm koşullarınınn yerine getirilmesi; bir
bütünlüğe ve tek düzenliliğe gidileceği karar bağlandı.
Şimdiye değin eyaletler buna benzer 35 ders dalında bir tek düzenliliği
karar bağlamışlardı.
Çağdaş bir dil öğreniminin tüm koşullarının sağlanacağı konusunda
eyaletlere görev verilmiş oluyor.
Ayni zamanda da o çocukların aileleriyle birlikte getirdikleri ekin ve
geldikleri ülke ve ana kimliğini tamamlayıcı bilgiler de bu derslerin ana amaçlarından kabul
edildi.
Öğrencilere lise bitirme sınavlarında üçünü ya da dördüncü yabancı dil
olarak Türkçe dersini seçme olanağını tanımaktadır.
Berlinde 13 yıldır Rückert Gymnasim'da uygulanmakta olan ve tüm
öğrencilerin ve velilerin büyük beğeni ile istediği 2. dil olarak Türkçe
göstermektedir ki istenilirse liselerde Türkçe dersi uygulaması olabilmektedir.
Öğrencilerin genel başarısını da arttıran bir katkıda bulunmaktadır.
Öğretmen Gönen Çıbıkcı, 14.11.1996, GOLDBACH
29.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder