. Türkçe dersİ öğretmenlerİ
Nasıl
yetiştirilip, yerleştirilecektir?
Bu
öğretmenler nereden atanacak?
Bu
soru "Alman Eğitim Siteminin" kendi sorusudur.
Her
bir diğer konudaki öğretmenler için nasıl ki bir talep, istem, hazırlama ve
yetiştirme sağlanıyor ise "eş değerdeki" ders dalı olarak Türkçe de
"ayni statü" ve "bakış açısı" içerisinde ele alınmalıdır.
Türk
kökenli ve Türkçe bilen konuşan ve yüksek öğretime kadar gelebilmiş gençlere
olanak tanınır, özendirilir ve Türkçe öğretmenliği eğitim ve öğretimi verilir.
Tüm
eyaletler kendi devlet okullarında Türkçe dersi için kadrolar açabildiğinde bu
yetişmiş Türkçe öğretmenleri gereken yerler için başvuruda bulunabilecektir.
Bunun
için Alman eğitim ve öğretim sendikaları, kurumları, öğretmen yetiştirme
kurumları ve siyasi partiler de ayni yönde bilinçlenmeli ve de yönlendirilmelidir.
Öte
yandan Almanya'da kurulmuş olan Türk dernekleri ve kuruluşları bu konuda daha
öz ve açık, öz verili çalışmalar bilgilendirmeler yapmalıdır.
Böylelikle
de çok etkenli ve yönlü bir bütünlük sağlanılabilir.
Türkçe
derslerinin devlet okullarında yer bulamaması ve Türkçe derslerinin
kaldırılması tehlikesi açıktır ve günceldir.
Çatı
örgütleri de özellikle Türkçe'ye değer ve önem vermelidir ve tüm
çalışmalarında, kamu oyuna çıkma girişimlerinde bu özellikler ve gereksinimler
öne çıkmalıdır.
Şu
an uzun yıllar içerisinde yapılmış olan çabalar, çalışmalar ve girişimler daha
iyi gözden geçirilebilir.
Tüm
istemler ve ortaya konulan gerekçeler yerindedir ve çağdaş bir Alman toplumu
için de yine bir gereksinimdir.
Türk
kökenli kuruluşlar bu alanda daha bilinçli ve açık, duyarlı olmalıdır.
Aileler
ise çocuklarının geleceklerinde böyle bir öğretmenlik mesleğine
erişebileceklerini gördüklerinde erken davranıp çocuğun okulundaki Türkçe
dersine girmesine ve yetişmesine çok istekli olacaktır.
. Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,
29.05.2024, MŞ.