Öğretmen ve Toplum İlişkisi
Türkçe
dilli halk da yine kendi içindeki parçalanışına eşgüdümlü olarak kendi
öğretmenleri ile tam sağlıklı bir iletişim kuramamışlardır.
Bunda Türkiye'nin kendi içindeki politik
dalgalanmalarının buraya yansıması büyük bir rol oynamaktadır.
Ortadaki bu tür sorunlara sahip çıkmak
ise konuyu ilgilendiren her türlü kesime düşmektedir.
Genelde
Almanya'ya geçici bir dönem için gelen öğretmenler okul toplumunun içine bile
girememektedirler.
Bu öğretmen belli bir dönem sonunda hem
çevresiyle hem de öğrencileriyle uyum
sağlamağa başlandığında ve tam başarılı olmağa başladığında, eğer , Türkiye'ye dönecekse bu yolun doğru bir
yol olduğu söylenemez.
Yapılacak olan tüm yatırımlar ileriye
dönük ve köklü olmalıdır.
Almanya'da
Türk ekini, müziği, tiyatrosu, halkbilimi,
yazını ve tüm diğer yönleri daha
iyi ve yaygın olarak tanınmalıdır.
Bunun sonucu olarak da Türkçe dilli halk bu
toplumda kendini daha iyi duyacaktır.
Toplumda şans eşitliğine kavuşacaklardır.
Alman toplumu da kendi içindeki diğer halklara daha hoşgörülü davranacaktır.
Tüm bu oluşumlara Türk dilli öğretmen ve
eğitmenlerin katkıları ve görevleri çok önemli olacaktır.
Türkçe dilli eğitim
ve öğretime ve burada yerleştirilecek personele yönelik sağlıklı tartışma ve
işbirliğine gidilebilsin.
Türkçe
dilli anne ve babalar kendi çocukları için, kendi gelecekleri için en başta
eğitim ve öğretime çok önem vermelidirler. Bu konuda onlara en büyük yardımı da
Türkçe öğretmenleri yapacaktır.
Hiç bir art niyet ve politik ayrımcılığa
gitmeksizin karşılıklı olarak çok daha iyi bir iletişime gitmek gerekir.
Öğretmenler ailelere daha tarafsız ve
sıcak yaklaşabilmeli, çocukların sorunlarının çözümünde yol göstermelidirler.
Ayni biçimde de aileler Türkçe
öğretmenlerine gidebilmeliler, onlardan yararlanabilmeliler ve en iyi iletişimi
sağlayabilmelidirler.
Öğretmen
Gönen Çıbıkcı,
14.11.1996, GOLDBACH
36.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder