15 Temmuz 2018 Pazar

32-Katılmak İstemiyor

Türkçe Dersine
Neden
Katılmak İstemiyor?
       Çocuğun yaşının/sınıfının ilerlemesi ile de ailenin çocuğun üzerindeki etkisi azalmakta ve çocuk-aile iletişimi daha aza inmektedir.
       Bunun sonucu olarak da çocuk daha çok kendi kararını kendi verebilen bir konuma gelmektedir.
       Aile de "arada bir çatışma olmasın, çocuk kendilerinden fazla uzaklaşmasın" gibi duygularla bu ortama pek karışmamaktadır.  
       Çocuğun ergenlik dönemine girmesinin de getirdiği yaş dönemi psikolojisi de burada çok büyük bir rol oynamaktadır.
       A ) Eğer, okulda Türkçe dersi var ise çocuğun derse katılıp katılmama konusunda çekinceleri, şüpheleri vardır: 

Ÿ     "Neden (fazladan) bir de Türkçe'ye katılması gerekmektedir? Bunu kendisine anlatabilmede aileler genellikle (ileri sınıflarda) zorlanmaktadırlar.
Ÿ     Türkçe dersine katıldığı zaman diğer arkadaşları hangi derse katılmaktadırlar ?
Ÿ     Kendisi o dersden eksikli mi kalmaktadır?
Ÿ     Ya da herkes evinde iken o çocuk fazladan bir Türkçe dersine mi katılmaktadır ?
Ÿ     Bu derslere ilk sınıflarda katılan çocuk artık Türkçe okuma ve yazmayı öğrendiğinde artık kendini yeterli sanmaktadır." Ailelerde de böylesine bir genel kanı vardır.

        B ) Beşinci sınıftan sonra Türkçe dersi çocuklara ilginç ve çekici gelmemekte onu bir yük olarak görmeğe eğilimi başlamaktadırlar.
Bu yargının oluşmasında ana etkenler şunlardır :

Ÿ     Çocuğun kendi olumsuz deneyimleri ve isteksizliği
Ÿ     Çocuk (ya da ailesi) Türkçe düzeyinin derse katılmasına yetmeyeceğini düşünmektedir.
Ÿ     Ailesinin Türkçe'ye ve dersine olumsuz bakışı
Ÿ     Ailesinin çocuğun okul sorunlarıyla hiç ilgilenmemesi..
Ÿ     Alman öğretmenleri bir anadilinin gereğini ve Almanca diline getirebileceği yarar ve katkıyı düşünmeden çocuğun bu dersden soğumasına yol açabilmektedirler. Ya da doğrudan doğruya karşı çıkan düşünceler ileri sürebilmektedirler.
Ÿ     Türkçe dersi öğretmenini, kendilerince, yeterli bulmamaktadırlar.
Ÿ     Türkçe dersinin sınıf geçmeye etkisi olmadığı için çocuk yalnızca yarar açısından bakarak bu derse karşı gelebilmektedir.
Ÿ     Türkçe'yi ileriye dönük bir yatırım olarak görmemektedir


Öğretmen Gönen Çıbıkcı, 25 Şubat 2000 Cuma, GOLDBACH


32.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder