5 Temmuz 2018 Perşembe

04-Neler Bekleniyor

4)

. Neler Bekleniyor?

       1) Burada yansıtılan düşünceler okunduğunda onu okuyan kişide yeni düşünceler geliştirmelidir.

       2) Geçmişten bugüne akan bir eğilimden yola çıkarak geleceğe yönelik uygulamaların olabilmesi için tartışma alanı açabilmelidir.

       3) Evde ve dost çevrelerinde bu tür konuların da artık konuşulabilmesine yol açmalıdır.

       4) Anne ve babaların çocukları ile ilgili yeni ufuklar kazanabilmesine neden olabilmelidir.

       5) Bireyin kendi "kimlik" tanımına katkıda bulunacak tartışmalara yol açabilmelidir.

       6) Eğitim ve öğretimin çağdaş ve insan onuruna yaraşır biçimde olabilmesi için uğraş verilmesi gerekir diye düşünebilmenin yolunu açabilmelidir.

       7) Halkının ve çağının sorunlarına, insancıl ve bilimsel bakış açısından yaklaşması gereken aydınlar için bir "göreve sesleniş" olabilmelidir.

       8) Almanya toplumunun çok kültürlü ve çok ulusluluğunun gereği olan yeni örgütlenme ve uygulama alanları bulabilmesi için bu toplumun her bir bireyine bir sorumluluk düşüğü gerçeğini düşündürmelidir.

       9) Neleri ve hangi biçimde istememiz gereğini düşünmeye doğru bir işaret vermelidir.

       10) Bu toplumda elde edilmesini düşlediğimiz tüm değerlerin ve uygulamaların ancak bir uğraşılar ve örgütlenmeler sonucu yaşam bulacağını hatırlatmalıdır.

       11) Anadolu ve Trakya ile onların ve çevresinden yüzyılların birikimiyle oluşan çok büyük ekinlerin kendinde yurt bulduğu bugünün Türkiyesi'ne, evrensel ekinlere saygı ve onlara tüm insanlığın öz değerleri anlamında özümsemeye gidebilecek, Türk dilini konuşan halkın öz güvenini arttırmalıdır.

       12) Avrupa'nın ve Almanya'nın unutmak istediği bu büyük ekinlerin mirasçıları olarak, bir Anadolu ekinine sahip çıkmamız gerektiğini anımsatmalıdır.

       13) "Avrupa merkeziyetçi düşünce" anlayışına karşıt bir öz bilincin gerekli olduğunu anımsatmalıdır.

       14) Eğitim ve öğretime yapılan yatırımların çok ileride ürünlerini vereceği gerçeğini hatırlatmalıdır. Bugün bu konuda hata yapılmaması için bireylerin, yurttaşların tek, tek sorumlulukları olduğu gerçeğini öne çıkarabilmelidir.

       15) Türkçe dilinin Avrupa'da konuşulduğu oranda "eğitim ve öğretim kurumlarında" da yerini alabilmesi gerektiği kavranmalıdır.

       16) Türkçe dilli halk kendi öz dilini severek konuşma ve onu geliştirme duygusuna sahip olmalıdır.

       17) Almanya Federal Devleti'nin resmi dili Almanca'nın en iyi biçimde öğrenilebilmesi ve bu dile egemen olabilmenin yolunun Türkçe dilli halkın kendi anadilinde de çok güçlü olmasından geçeceğini kavratabilmelidir.

       18) Bin yıl ötelerden gelen bir Çin atasözünün kavranmasına yardımcı olmalıdır:

               "Bir yıl sonrayı düşünüyorsan: Tohum ek.

               Ağaç dik, on yıl sonrasıysa tasarladığın.

               Ama düşünüyorsan yüz yıl ötesini,

               Halkını eğit o zaman !

               Bir kez tohum ekersen, bir kez ürün alırsın,

               Bir kez ağaç dikersen, on kez ürün alırsın,

               Yüz kez olur bu ürün, eğitirsen milleti!..

               Birisine balık verirsen, doyar bir defalık,

               Balık tutmasını öğret, doysun ömür boyunca!.."

.  Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, 25 Şubat 2000 Cuma, Aschaffenburg

 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder