16 Temmuz 2018 Pazartesi

40-Eğitim ve Öğretimden Beklentiler

Ailelerin
Eğitim ve Öğretimden
"Beklentileri"
       Genel olarak anne ve babalar buradaki okul düzenini, oradaki sorumluluları ve haklarını bilememektedirler.
        Ellerinde bulunan Türkiye'deki durum ya da kendi deneyimleri ve okul yaşamlarıdır.
        İkinci kuşak anne ve babalar da çok büyük  bir çoğunlukla okula bakış açıları ve okul yaşamında yer almaları çok yoğun değildir.
        Burada okula devam etmiş olan şimdiki anne ve babaların da yine kendi anadilinde yetişememiş olmaları ve çok kültürlü toplum açısından bir bilince sahip olmamaları da sorunu kolaylaştıramamaktadır.
       Birçok anne ve baba çocuklarının zaten Türkçe konuştuklarını düşünmektedirler. Yazılı dilde sorunlarının olacağını akıllarına getiremektedirler.
       Çocukların Türkçe dilinde kullandıkları kalıplar çok basit ve sınrlı düzeyde kalmaktadır.
       Doğru ve amacına tam uygun bir tümce kurumu genellikle her zaman olmamaktadır. Yazılı anlatımın her türünde ise çocuklar çok büyük zorluklarla karşılaşmaktadırlar.
      Bunun ana nedeni de çocuğun tüm yaşamı boyunca en baştan başlamak üzere anadilli eğitim ve öğretim almamış olmasında yatmaktadır. 
       Anne ve babalar ise bu durumu ince ayrıntılarına değin düşünecek ve irdeleyip bu alanda bir uğraşa girecek yapıya ulaşamamışlardır.
       Genelde Türkçe konuşan anne ve babaların kendi eğitim ve öğretim düzeyleri sınırlı olduğu içindir ki çocuklarının okul yaşamına bakışları da çok sınırlı kalmaktadır.
       Uzun süreli bir okul ve meslek öğrenimi yarine daha kısa süre içinde çocuklarının yaşama atılmalarını düşünmektedirler.
       Bunun etkenlerinden biri de Almanya toplumuna olan güvensizlikleridir. Çocuklarının kendi denetimleri ve güvenlilikleri altında yetişmelerini istemektedirler.
       Uzun süreli okul yaşamında çocukların her hangi bir şekilde başlarına birşeyler gelebileceği korkusunu yaşamaktadırlar.
       Ya hiç birşey öğrenemeden kalırlarsa, diye düşünüp daha çabuk ve sağlam bir şekilde olmak üzere az ya da çok bir mesleğe ulaşmalarını istemektedirler.
       Tüm bu çerçevede kendilerine yol gösterecek ve danışmanlık hizmeti verecek, kendi özelliklerini çok iyi tanıyan danışma/ uzmanlık merkezleri olmaması da sorunu daha da arttırmaktadır.
         
      Öğretmen Gönen ÇIBIKCI

40.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder