Ailelerin
Eğitim ve
Öğretimden
"Beklentileri"
Genel olarak anne ve
babalar buradaki okul düzenini, oradaki sorumluluları ve haklarını
bilememektedirler.
Ellerinde bulunan
Türkiye'deki durum ya da kendi deneyimleri ve okul yaşamlarıdır.
İkinci kuşak anne ve
babalar da çok büyük bir çoğunlukla
okula bakış açıları ve okul yaşamında yer almaları çok yoğun değildir.
Burada okula devam etmiş
olan şimdiki anne ve babaların da yine kendi anadilinde yetişememiş olmaları ve
çok kültürlü toplum açısından bir bilince sahip olmamaları da sorunu
kolaylaştıramamaktadır.
Birçok anne ve baba
çocuklarının zaten Türkçe konuştuklarını düşünmektedirler. Yazılı dilde
sorunlarının olacağını akıllarına getiremektedirler.
Çocukların Türkçe dilinde
kullandıkları kalıplar çok basit ve sınrlı düzeyde kalmaktadır.
Doğru ve amacına tam uygun
bir tümce kurumu genellikle her zaman olmamaktadır. Yazılı anlatımın her
türünde ise çocuklar çok büyük zorluklarla karşılaşmaktadırlar.
Bunun ana nedeni de çocuğun
tüm yaşamı boyunca en baştan başlamak üzere anadilli eğitim ve öğretim almamış
olmasında yatmaktadır.
Anne ve babalar ise bu
durumu ince ayrıntılarına değin düşünecek ve irdeleyip bu alanda bir uğraşa
girecek yapıya ulaşamamışlardır.
Genelde Türkçe konuşan anne
ve babaların kendi eğitim ve öğretim düzeyleri sınırlı olduğu içindir ki
çocuklarının okul yaşamına bakışları da çok sınırlı kalmaktadır.
Uzun süreli bir okul ve
meslek öğrenimi yarine daha kısa süre içinde çocuklarının yaşama atılmalarını
düşünmektedirler.
Bunun etkenlerinden biri
de Almanya toplumuna olan güvensizlikleridir. Çocuklarının kendi denetimleri ve
güvenlilikleri altında yetişmelerini istemektedirler.
Uzun
süreli okul yaşamında çocukların her hangi bir şekilde başlarına birşeyler
gelebileceği korkusunu yaşamaktadırlar.
Ya hiç birşey öğrenemeden kalırlarsa,
diye düşünüp daha çabuk ve sağlam bir şekilde olmak üzere az ya da çok bir
mesleğe ulaşmalarını istemektedirler.
Tüm bu çerçevede kendilerine yol
gösterecek ve danışmanlık hizmeti verecek, kendi özelliklerini çok iyi tanıyan
danışma/ uzmanlık merkezleri olmaması da sorunu daha da arttırmaktadır.
Öğretmen Gönen ÇIBIKCI
40.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder