. ULUSAL EĞİTİM ve ÖĞRETİMDE EN İDEAL MODEL
. Çözüm olacak ulusal model bellidir:
. Devlet parasız öğretim kurumları olarak "seçili özelliklere dayalı" eğitim ve buna yönelik öğretim vermek için çalışılmalıdır:
.
Çağdaş, bilimsel bakış açısından yana olan, yurt sever, bedensel ve
zihinsel beceri ve yetenekleri geliştirici, öz güveni arttırıcı, sorunları
görüp, tanımlayabilen, çözüm yollarını bulmak üzerine araştırabilen, analitik
düşünmeyi destekleyen, gösterişten uzak, iş eğitimini her zaman uygulayabilen, iş
birliğini, birlikte proje geliştirmeyi becerebilen, araştırmacı, sanatsal
duygulara yer veren, işlik çalışmalarına yer veren, doğada üretim yapabilen, kendi
kişisel gelişimine önem veren ve emek harcayan, sevgi dolu, saygılı, güzel
ahlaklı ve kişisel özelliklere önem veren "mutlu öğretmenlerin ve
öğrencilerin" olduğu, buna uygun yapıları, işlik ve bahçeleri ile, oyun
geliştirme alanları, sanatsal çalışma salonları ile merkezi bir kurum olarak
halka dayalı ve halka destekli bir EĞİTİM ve ÖĞRETİM - ÖĞRENİM modeli düşünmeli,
istenmeli ve geliştirmeliyiz.
. Öğretmen
Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.06.14, MŞ.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder